אינסטגרם- הטיפים לפיד מעוצב ולהתמדה בדרך

מספיקה תמונה אחת יפה ומעניינת שתלכוד את תשומת ליבנו ותגרום לנו להתעניין.
אבל לשים עוקב? פה דרוש קצת יותר.
למה?
כי אנחנו רוצות לדעת שזה לא מקרי,
שזה באמת עסק שיעניין אותנו לעקוב אחריו וייתן לנו ערך וסיפוק.

ההחלטה אם לעקוב או לא לעקוב אחרי מישהו באינסטגרם כוללת מס' שלבים מהירים:

> אנחנו רואות תמונה שמושכת אותנו

> אנחנו לוחצות להיכנס לפיד, סורקת אותו בערך 5 שניות (לפי מחקרים)

> מבצעות החלטה – לעקוב או לא לעקב

מכאן אנחנו יכולות להבין שיש חשיבות מכרעת לתמונות ועיצוב הפיד.

אינסטגרם- הטיפים לפיד מעוצב ולהתמדה בדרך

אז איך לעשות את זה? איך לא לפספס עוקבים שכבר מתעניינים בנו?

הדבר הראשון והבסיסי ביותר- אנחנו צריכות תמונות טובות לעסק שלנו
והן צריכות להיות מגוונות, לא להיצמד רק לסגנון אחד, אלא מגוון רחב שכולל-

תמונות אווירה– למוצרים  את הפקשוטים תשמרו לאתר, פה המקום להראות שימושים ואפשרויות של המוצרים שלכן.  ובטח בעסקי שירות להרחיב את עולם התוכן ולחבר דרך התמונות את העוקבים לרגש, זיכרון, מחשבה, סיטואציה, לעורר ולהציף.

תמונות של 'מאחורי הקלעים' – תמונות שמראות את ההתרחשויות שקורות בעסק, תהליכי יצירה, פגישות, משלוחים, הכנות, סידורים.
להראות שאנחנו לא קוסמות, לדברים לוקח זמן ומחשבה ותכנון, אנשים אוהבים להרגיש חלק ממה שקורה, ככה קל להם להתחבר אלינו ולמותג שלנו.

תמונות תדמית– שיראו אותך, שיוכלו להתחבר לעסק שלך, אם יש לך תמונות סלפי טובות או כאלו שצילמו אותך והן ברמה זה גם בסדר, אין חובה לצילומי תדמית מקצועיים בעיני.

תמונות של 'מאחורי הקלעים' – תמונות שמראות את ההתרחשויות שקורות בעסק

דבר נוסף – עיצובים גרפיים
זה ידוע שטקסט מושך את העין ולכן כשנעצב נדאג לתמצת את המסר
ולהכניס מעט טקסט אבל שיהיה בולט בעיצוב ובצבע.
נקפיד על קו עיצובי אחיד מבחינת פונטים (אפשר להשתמש באותם פונטים שאנחנו משתמשות באתר/ לוגו), בגדול נדאג שיהיו לנו 2 סגנונות של פונטים,
אחד מודגש לכותרות ואחד לטקסט שנוודא שהוא קריא גם שהוא קטן יחסית.
מבחינת צבעוניות, נמשיך את הקו של המותג שלנו, אם יש לנו צבעים קבועים בעסק נשתמש בהם ואם לא נבחר 5 צבעים ביניהם גם כהים וגם בהירים שתהיה לנו אפשרות משחק בעיצוב.

שני הדברים האלו, תמונות ועיצובים גרפיים יעשו את העבודה מבחינת עניין ומגוון.

עיצובים גרפיים זה ידוע שטקסט מושך את העין ולכן כשנעצב נדאג לתמצת את המסר ולהכניס מעט טקסט אבל שיהיה בולט בעיצוב ובצבע.

עכשיו נשאלת השאלה- איך לסדר את הפיד?
פה יש מגוון דעות, יש כאלו שמסדרות לפי צבעים, או כולם בפילטר מסויים
או לפי סדר מסויים של תמונה-גרפיקה-תמונה או כל סדר אחר.
אני בדעה שהדבר הנכון הוא לגוון בפיד, שהוא יהיה רנדומלי וטבעי, כן יהיה לנו מספר קבוע של כל סוג אימג' אבל סדר העלאה ישתנה משבוע לשבוע,
ככה שאני יכולה להחליט על פיד של חודש מחולק ל-3 פוסטים בשבוע,
סה"כ 12 פוסטים:
4 תמונות אווירה
4 תמונות מאחורי הקלעים /תדמית
4 עיצובים גרפיים.

כשיש לנו כל מה שאנחנו צריכות מול העיניים, אנחנו ממוקדות במה שצריך לעשות וזה הרבה יותר פשוט וקל.
ההמלצה היא תמיד לתכנן חודש מראש, לעקוב אחרי התוכנית השנתית שלך ולכוון ליעדים והמטרות שלך, כל חודש להתמקד בנושא ומשם לצאת לתמונות ועיצובים.
אפשר לעשות תכנון של הפיד בתוכנות ייעודיות לכך או אפילו ב canva ככה שתראי את התכנון של כל החודש מול העיניים יהיה לך הרבה יותר שקט בראש ובעסק.

 

כתיבת תגובה